A Magyar Formatervezési Tanács 2004-ben indította útjára a Design Hét Budapest rendezvénysorozatot. Az immár egész Európában jegyzett nemzetközi esemény legfontosabb célja a design értékeinek, gazdasági és társadalmi szerepének tudatosítása, a design iránti bizalom növelése és a terület szereplői közötti kommunikáció, a tervezők és a potenciális befektetők egymásra találásának elősegítése. A programsor a gazdasági döntéshozók és a hazai vállalkozások figyelmét a designban rejlő lehetőségekre irányítja: az üzleti folyamatokba és a vállalati kultúrába beépülő design olyan új minőséget és többletértéket teremt, amely a versenyképességet növeli, és lépéselőnyt biztosít a többi piaci szereplővel szemben.
A társadalmi, kulturális és gazdasági igényekre született formatervezői válaszok a terek, tárgyak és vizuális kommunikáció regiszterébe bevonják a művészetet és a tudományt, megszólítják a gazdasági döntéshozókat, a rendezvénysor pedig – színes palettája révén – a nagyközönségnek is számtalan újdonságot, életminőséget javító ötletet, megoldást mutat meg.
A programsor az elmúlt évben nyitott a vidéki helyszínek felé, elsőként a Design Hét Debrecen valósult meg, majd egy-egy pécsi, illetve soproni partner is vállalta, hogy a Design Hét Sopron, illetve a Design Hét Pécs eseménysorozat megszervezésével csatlakozik a fesztiválhoz.
A rendezvény kísérő elemeként megjelent meg a Budapest Design Map. Az angol nyelvű térkép a főváros designértékeire irányítja a turisták figyelmét, tematikus csoportokba rendezve mintegy 150 budapesti designvállalkozásról és szervezetről nyújt alapinformációkat hagyományos nyomtatott térkép, illetve sokoldalú (iOS és Android okostelefonokra és táblagépekre kifejlesztett) mobilalkalmazás formájában.
A nagyközönségnek és a szakmának egyaránt szóló programsorozat az elmúlt tíz évben tíznapos eseménysorrá fejlődött, pozíciója megerősödött az európai rendezvények sorában. A látogatók száma az alapítás óta megháromszorozódott, mára 70 ezerre nőtt, az együttműködő partnerek száma hatszorosára emelkedett (180 partner), a nagyközönség több mint 280 helyszínen közel 220 különféle rendezvényből választhatott, az eredményeket az ötszörösére nőtt médiavisszhang (650 sajtómegjelenés) is visszaigazolja.
A Design Hét Budapest az elmúlt évek során kétségtelenül a magyar designszakma legfontosabb megjelenési felülete lett, és ennek révén hazánk rákerült a kontinens és a nagyvilág designtérképére. A komplex, nagy nyilvánosságnak szóló fesztiválprogram évről évre szélesebb közönséget elérve a magyar innovatív gondolkodás emblematikus rendezvényévé vált.
Az esemény megvalósításában együttműködő partner a Design Terminál Nemzeti Kreatívipari Központ, a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál és lebonyolító Hipavilon Magyar Szellemi Tulajdon Ügynökség Nonprofit Kft.