Átláthatóbb lett az SZTNH elektronikus ügyintézési felülete
A koronavírus miatti helyzetben már több, mint egy hónapja kérjük ügyfeleinket, hogy saját és munkatársaink védelme érdekében, minél többen használják az SZTNH elektronikus ügyintézési felületét. A válsághelyzettől függetlenül már korábban is érzékelhető volt a trend, ami azt mutatta: egyre többen fordultak az online bejelentések felé. A korábbi évekhez képest tavaly rekord mennyiségű elektronikus hatósági beadvány érkezett a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához. 2019-ben az e-bejelentésként érkező új hatósági beadványok száma több, mint ötszöröse volt az öt évvel ezelőttinek. Ezzel egyidőben a postán érkező dokumentumok száma jelentősen, közel felére csökkent 2015 óta.
Bár nagyon sok ügyfelünk rutinosan kezeli az online felületeinket, azt a visszajelzések alapján úgy alakítottuk át, hogy a látogatók minél kevesebb kattintással, minél gyorsabban érhessék el a kívánt oltalmi formákhoz tartozó almenüket (https://ugyintezes.sztnh.gov.hu/eBej2/step1). Szintén a könnyebb elérhetőség érdekében a hivatal honlapján is egy új, kiemelt helyre került az e-ügyintézés gombja, hogy jól észrevehető legyen.
Az SZTNH folyamatos digitalizációja a belső folyamatok hatékonyságának növelését és a határidők csökkentését szolgálja. A bejelentéseknél nagyon fontos az elsőbbség, ezért az állandóan elérhető terminál mellett a legtöbb eljárás e-ügyintézés keretében is elérhető, így a világ bármely részéről, a nap 24 órájában lehet bejelentéseket tenni, de digitálisan elérhetőek a szemléletformáló és tudatosságnövelő programok, kampányok, illetve a távoktatási portfóliók is. Az SZTNH célja, hogy olyan környezetet alakítson ki a magánszemélyek és vállalkozások számára, ahol az ötleteik értékké válhatnak, ami egyértelműen hazánk versenyképességének erősítése érdekében zajlik, hiszen a szellemi tulajdon védelme több oldalról is támogatja a gazdasági növekedést.
A COVID-19 miatti vészhelyzet idején visszavonásig az alábbi intézkedések vannak érvényben a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál:
- Az SZTNH 2020. március 18-tól szünetelteti a személyes ügyfélszolgálatot (V. kerület Akadémia utca 21.).
- Az ügyintézőkkel/elbírálókkal határozatlan időre a személyes konzultáció szünetel.
- Általános tájékoztatás, önkéntes műnyilvántartás: sztnh [169] hipo [961] gov [961] hu, fax: +36 (1) 474 5534
Telefon: +36 (1) 312 4400, (Hétfő-Péntek 9 és 13 óra között hívható) - Ebben az időszakban iratbetekintésre nincs lehetőség.
- Önkéntes műnyilvántartásra csak elektronikus úton van lehetőség.
- Automata érkeztető terminál kizárólag a II. János Pál pápa tér 7. szám alatti, központi épületünkben üzemel, továbbra is 7/24 órában. Beadványok leadására és iktatására is itt van lehetőség.
- Kérjük, hogy ügyintézésre elsődlegesen az elektronikus (https://ugyintezes.sztnh.gov.hu/eBej2/step1 ) vagy a postai utat (1438 Budapest, Pf. 415.) válasszák.
- Személyes iktatásra a központi épületünkben van lehetőség minden munkanapon 10-12 óra között.