Módosítva: 2015. szeptember 24.
A Design Management Díj 2014. évi díjazottja
Winner of the Design Management Award 2014.
GIA Form Kft.
GIA Form Ltd. |
|
Leírás / about
A bírálóbizottság értékelése:
A GIA Form családi vállalkozás, amely termékválasztékának és üzletpolitikájának megváltoztatásával sikeresen növekedett egy gazdaságilag lassuló időszakban. A klasszikusan szervezetközi piaci beszállító a magas minőség megtartása mellett új felhasználási területekre lépett be, ahol a funkcionalitás és hatékony felhasználás mellett az esztétikum, a termékek szerepének újragondolása is elsődleges szempont. A design itt egyre fontosabb, felértékelődik a tervezők munkafolyamatokba, vállalati szervezetbe történő integrálásának, a design komplex tervezésének szerepe is. A vállalati szervezet rugalmasan fogadja be a kiemelkedő tervezői munkát és segít az együttgondolkodásban, ennek eredményeit többek között két Red Dot-díjas termékcsalád létrehozása is mutatja. A termékek ilyen irányú fejlesztésével összhangban változott a vállalati arculat és a vállalati telephely. Kialakításuk is jól tükrözi az igényes és inspiratív formák, innovatív megoldások létrehozására való törekvést, a vállalati stratégiát.
Jury statement:
GIA Form Ltd. is a family business which could expand by changing its business policy and its product range at a time of sluggish economic growth. While preserving the high quality of its products, this market supplier with its classical inter-organizational activities entered new areas of use where, beside functionality and efficiency, the aesthetics of the appearance is emphasized. Design and the integration of design into work phases and corporate divisions gain a special role in this procedure. The company's structure is very flexible to integrate the work of designers and cooperate with them, which is reflected in the creation of two product families which won the Red Dot Awards. In accordance with the improvement of the products, the company image and the company premises were also changed. The company's strategy and the aspiration for inspiring forms and innovation are well reflected in the physical appearance of the company.
|
A bírálóbizottság további hat jelöltet tartott példaértékűnek és elismerésre méltónak.
Six other nominees have been deemed by the jury as being exemplary and worthy of recognition.
Apátsági Termékek - Eranthis Kft. /
Products from the Archabbey - Eranthis Ltd. |
|
Leírás / about
A bírálóbizottság értékelése:
A Pannonhalmi Apátság intézményi tevékenysége igen sokrétű. Működése soránt tudatosan használja a designt a márka erősítésére. A turizmushoz kapcsolódó szolgáltatásoknál alkalmazott designelemek és a manufakturálisan előállított termékek megjelenése egységes és átgondolt rendszert követ, amely erősen asszociatív elemekre épül. Az egyszerűségre és tisztaságra törekvő spiritualitás jól nyomon követhető az arculatban is, amely magán viseli a bencés rendet meghatározó szellemiséget és hangulatot, amelyet az oda látogatók ott tartózkodásuk során személyesen is megtapasztalhatnak. Az új arculat megalkotása elsődlegesen az értékesítés támogatására irányul, ugyanakkor az így keletkező bevételek a rend évszázados alapelveinek és iránymutatásainak megfelelően szolgálják a támogatást és a segítségnyújtást.
Jury statement:
The Pannonhalma Archabbey has a wide range of activities. Design is consistently used to support the brand in its operations. Design elements applied for the tourism-related services and the appearance of the handmade products follow a uniform and prudent pattern which is strongly based on associative elements. Spirituality aspiring for simplicity and cleanness can easily be traced in the image reflecting the mentality of the Benedictine Order which visitors can experience during their stay. The new image primarily aims at promoting sales but, at the same time, receipts are used to offer support and assistance, as stated in the centuries-old principles and guidance of the Order.
|
|
Ivanka Factory Zrt.
Ivanka Factory Plc. |
|
Leírás / about
A bírálóbizottság értékelése:
A 2002-ben alapított családi vállalkozás igen rövid idő alatt futott be komoly hazai, majd alig néhány év leforgása alatt nemzetközi karriert. Az Ivanka szakemberei tevékenységük során folyamatosan a betonban rejlő új felhasználási módozatokat kutatják, s munkájuk eredményeként ma már bátran beszélhetünk az egykor ridegnek és merevnek tartott anyag rehabilitációjáról. Termékeik inspirációját maga a matéria és az ahhoz kapcsolódó technológiák jelentik, portfóliójukban sorozatgyártott burkolatok, betonból készült bútorok, divatkiegészítők egyaránt szerepelnek. Az Ivanka legnagyobb erőssége mégis az a rendkívül flexibilis, design alapú gondolkodásmód, amely egyfajta közös kreatív platformként működve lehetőséget nyújt egyedi belsőépítészeti megoldások fejlesztésére, kivitelezésére és installációjára. Az Ivanka munkamódszere modellértékű, működésének alapeleme a designközpontú szemlélet, a hatékony designmenedzsment pedig sikeres tevékenységének záloga.
Jury statement:
It took a short time for this family business, which was founded in 2002, to get to the top in the domestic and then, in the international markets. Experts of Ivanka are continuously looking at new application methods of concrete and as a result of their work, this material once considered brittle and stiff seems to have got rehabilitated now. Their products are inspired by the material itself and the relating technologies, and their portfolio includes mass-produced covers, furniture and fashion accessory articles made of concrete. The most important strength of Ivanka is, however, the extremely flexible, design-driven approach which is adopted as a joint and creative platform to develop, implement and install individual interior decorations. The working method of Ivanka could as well serve as a role model. The fundamental drive behind its operation is the design-driven attitude which is supported by successful design management.
|
Petőfi Irodalmi Múzeum
Petőfi Literary Museum |
|
Leírás / about
A bírálóbizottság értékelése:
Az országos múzeum feladata nem csupán a megörökölt hagyatékok feldolgozása, de a jelenkori magyar irodalom műveinek, hangzó dokumentumainak és az irodalmi tematikájú tárgyi, képzőművészeti alkotások gyűjtése is. Az intézmény kiemelt feladatának tekinti a kultúraközvetítést, s a fiatalabb korosztály vizuális kultúrájának fejlesztését is, hosszútávú stratégiájában a design szerepe átfogó és komplex, s nem csupán a grafikai megjelenésre, de a tartalomszervezés folyamatára, s a látogatóval való interakció mechanizmusára, minőségére is kiterjed. Az egyes projektek önálló, a tartalomhoz illeszkedő saját vizuális megjelenést kapnak - amihez több kreatív terület képviselőinek összehangolt munkája szükséges -, így biztosítva, hogy minden esetben magas minőségű összművészeti alkotás jöhessen létre. A PIM az utóbbi években elért szakmai sikerei és országos ismertsége jól mutatják, hogy a progresszív vizuális önreprezentáció, a hatékony designmenedzsment valóban hozzáadott értéket teremt.
Jury statement:
This national museum does not only process inherited assets but serves as a collection of contemporary Hungarian literary work, records and pieces of fine art pieces of literary nature as well. The institute is committed to convey culture and improve the visual culture of the younger generations. Design plays a complex role in its long-term strategy as it does not only embrace graphical appearance but the process of organizing content, the mechanism and the quality of the interaction with the visitors. Projects are given a unique, content-based visual appearance, supported by the coordinated work of the representatives of several creative fields, which always results in the development of a high-quality piece of work that represents various arts. Recent professional achievements and the nation-wide reputation of the Museum illustrate that progressive visual self-representation and effective design management can really add value.
|
Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft.
Sziget Cultural Management Ltd. |
|
Leírás / about
A bírálóbizottság értékelése:
A vállalkozás ma már Közép-Európa egyik legismertebb fesztiválszervező cége. Porfóliójában olyan, a nemzetközi porondon is jegyzett rendezvények szerepelnek, mint a Sziget, a VOLT vagy a MasterCard Balaton Sound. Az egyre élesedő versenyhelyzetben pedig egyre fontosabb az azonnal felismerhető vizuális megjelenés. Az adott rendezvény karaktere, tehát a design gyakorlati alkalmazása, gazdasági hasznosítása létfontosságú. A rendezvényeken immár hagyományosan jelenlévő képzőművészeti alkotások, installációk, és designprojektek már a rendezvény keretein túl is megjelennek, sőt újabb kortárs művészeti akciókat inspirálnak, miközben magát a rendezvényt is komplex tartalommal, kreatív energiákkal töltik fel. A Sziget, designmenedzsmentje a karakteres látványvilágon túl reakcióra, interakcióra serkenti a résztvevőket.
Jury statement:
This business is one of the most famous festival organizing companies in Central Europe. It has some internationally recognized events in its portfolio such as Sziget, VOLT and MasterCard Balaton Sound festivals. The easy-to-recognize visual appearance is getting an increasing importance in the fierce competition on this market. From the economic point of view, the practical use of a festival's character or design is of vital importance. The pieces of fine art, installations and other design projects that are traditionally present on the festival already emerge outside the event as well. They inspire contemporary artistic actions while providing complex contents and a creative energy for the festival itself. Beside the spectacular sights, the design management of Sziget encourages response and interaction of the participants.
|
Tudatos Vásárlók Egyesülete
Association of Conscious Consumers |
|
Leírás / about
A bírálóbizottság értékelése:
A civil kezdeményezés 2001-ben alakult, célja egy kifejezetten etikus és fenntartható fogyasztói magatartás terjesztése, amelynek alapja a közösségi részvétel és együttműködés. Az egyesület több fórumon is kapcsolatot tart tagjaival és az érdeklődőkkel. Kiadványa meghökkentő, látványos eszköztárral dolgozó képeken keresztül kommunikáló, cselekvésre késztető, rendszeresen megjelenő folyóiratként vált ismertté. A vizuális megjelenés folyamatos fejlesztése, így a mai arculat is önkéntesek munkájának és elkötelezettségének eredménye. Az Egyesület designmenedzsmentjének gerince a minőségi információátadásra irányul, kihasználva a korszerű kommunikációs eszközök - info-grafikák, animációk - nyújtotta lehetőségeket. A különféle projektjei a felelős gondolkodáson és környezettudatos szemléleten túl az azonos vizuális megjelenésnek köszönhetően kapcsolódnak össze.
Jury statement:
This initiative was started with the objective of propagating ethical and sustainable consumer's behaviour that is based on community participation and cooperation in 2001. The association keeps in touch with its members and supporters through various forums. Their magazine, the Conscious Consumer was noted as a journal which used a spectacular and astonishing set of tools, communicated through pictures and prompted for action between 2004 and 2010. Currently, its main communication channel is www.tudatosvasarlo.hu. The present image and the continuous development of visual appearance are the products of committed volunteers. The design management of the association is primarily based on providing high-quality information using up-to-date communication tools such as info-graphics and animations. Beside a responsible attitude and an environmentally conscious approach, the various projects relate to each other through a uniform visual appearance.
|
Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata
Veszprém City Council |
|
Leírás / about
A bírálóbizottság értékelése:
Az önkormányzat szerteágazó marketingtevékenységet folytat, amelynek szerves része a hatékony városmarketing is. A városvezetés érdeme, hogy felismerte az egységes vizuális kommunikáció stratégiai jelentőségét, és ezért is tekinti kulcsfontosságúnak a város további fejlődése szempontjából a nemrégiben kialakított arculatot. A hatékony designmenedzsment Veszprém esetében a közösségi identitás és az idegenforgalom fejlesztésének eszköze is, amely szerepet kap a belvárosi rehabilitáció, a turizmust érintő tervezett szolgáltatások és rendezvények tárgyi elemeiben egyaránt. Az egységes arculat és a designelemek használata azonban korántsem csupán imázsépítés: a helyi intézmények, szervezetek és vállalkozások támogatását, sikerességük növelését is célozza. Az új városi arculat megvalósítására munkacsoportot hoztak létre. Az arculat grafikai létrehozásában részt vevő alkotók (Jokesz Antal, Vargha Balázs és Gerhes Gábor, mindhárman állami művészeti díjjal elismert szakemberek) az uralkodói jelképet logóvá emelték, tovább erősítve a Veszprém - a királynék városa szlogent.
Jury statement:
The Council has a wide range of marketing activities which are supported by an effective city marketing plan. The Council recognized the strategic importance of uniform visual communication and places great value on the recently developed image of the town. Effective design management is a tool to improve community identity and develop tourism, which is emphasized in the tourism-related services and objects of the city rehabilitation. The use of a uniform image and design elements does not only help to build the brand but also supports local institutions and businesses. A work team was formed to create the new image of the town. The graphic designers (Antal Jokesz, Balázs Vargha and Gábor Gerhes, all of them are recognized artists with a state arts award) used the crown symbol to become the logo of the town, reinforcing the slogan "Veszprém - The City of the Queens".
|
Design Management Díj 2014 - Katalógus