Design
A formatervezés a gazdaság szinte valamennyi ágazatában fontos versenyképességi tényező.
A termék megjelenésében testet öltő formatervezési minta, azaz a design, értéket ad a terméknek, vonzóvá és tetszetőssé teszi azt a vásárlók számára.
A kis- és középvállalkozások számára a formatervezés különösen nagy esélyt kínál, hiszen a termék impozánsan kialakított formája adott esetben kiválthatja a költséges műszaki fejlesztéseket, és így számukra is megnyithatja az utat a piaci sikerhez. A modern piaci viszonyok között egy formatervezett termék sokszor nagyobb hatást gyakorol a fogyasztóra, mint maga a konkrét műszaki tartalom. A formatervezés azonban nemcsak a piaci siker előfeltétele, hanem mindennapjaink – otthonunk, munkahelyünk, köztereink – tárgyi kultúrájának alakítója, jó esetben gazdagítója.
A fogyasztók megtévesztésének bevett módja, hogy a terméket az eredeti termékcsomagoláshoz hasonló megjelenéssel forgalmazzák, ill. a különböző felületeken az adott vállalkozás által használt arculati elemekhez hasonló megjelenést alkalmaznak. A jogsértőkkel szemben ilyen esetben leghatékonyabban szintén érvényes design-oltalom alapján lehet fellépni.
További információ