Módosítva:2025.09.02.

Nemzeti bejelentés

Hogyan lehet védjegyoltalmat szerezni Magyarországon? 

  • A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához benyújtott ⁣bejelentéssel.
  • Európai uniós bejelentéssel.
  • Külföldiek számára nemzetközi bejelentés útján⁣ a védjegyek nemzetközi lajstromozásáról szóló Madridi Megállapodás és a Madridi Jegyzőkönyv alapján is.

Külföldi (az EGT területén kívüli) ügyfél a Hivatal hatáskörébe tartozó ügyben köteles ügyvédet, vagy szabadalmi ügyvivőt képviseletével megbízni.

Hazai bejelentőknek nem kötelező képviselőt megbízni a Hivatal előtti eljárásban, de szükség esetén a bejelentés elkészítésében, esetleges jogvitákban (felszólalás, törlési és megszűnési eljárások) a szabadalmi ügyvivők vagy ügyvédek nyújthatnak segítséget.

A védjegybejelentésért külön jogszabályban meghatározott bejelentési díjat  kell fizetni; a díjat a bejelentés napját követő egy hónapon belül kell leróni. A Hivatal a befizetett összegről számlát nem ad és azt nem téríti vissza, mivel a bejelentési díj a bejelentési eljárás lefolytatásának díjaként szolgál.

A nemzeti védjegybejelentési kérelmeket elektronikus ügyintézés esetén a szakmai oldalon elérhető TM eFiling a rendszer használatával lehet benyújtani. Papír alapú ügyintézés esetén a védjegybejelentési kérelmeket az erre a célra rendszeresített formanyomtatványon is elő lehet terjeszteni.

Ötletből érték - de hogyan?

Védjegy
Részletek
Szabadalom
Részletek
Szerzői jog
Részletek
Használatiminta-oltalom
Részletek
IP Scan - szellemivagyon-diagnózis
Részletek
Ügyfélszolgálat
Elérhetőségünk
Szabadalmi szolgáltatások
Részletek
Védjegykutatás
Részletek