Nemzeti bejelentés
Hogyan lehet védjegyoltalmat szerezni Magyarországon?
- A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához benyújtott bejelentéssel.
- Európai uniós bejelentéssel.
- Külföldiek számára nemzetközi bejelentés útján a védjegyek nemzetközi lajstromozásáról szóló Madridi Megállapodás és a Madridi Jegyzőkönyv alapján is.
Külföldi (az EGT területén kívüli) ügyfél a Hivatal hatáskörébe tartozó ügyben köteles ügyvédet, vagy szabadalmi ügyvivőt képviseletével megbízni.
Hazai bejelentőknek nem kötelező képviselőt megbízni a Hivatal előtti eljárásban, de szükség esetén a bejelentés elkészítésében, esetleges jogvitákban (felszólalás, törlési és megszűnési eljárások) a szabadalmi ügyvivők vagy ügyvédek nyújthatnak segítséget.
A védjegybejelentésért külön jogszabályban meghatározott bejelentési díjat kell fizetni; a díjat a bejelentés napját követő egy hónapon belül kell leróni. A Hivatal a befizetett összegről számlát nem ad és azt nem téríti vissza, mivel a bejelentési díj a bejelentési eljárás lefolytatásának díjaként szolgál.
A nemzeti védjegybejelentési kérelmeket elektronikus ügyintézés esetén a szakmai oldalon elérhető TM eFiling a rendszer használatával lehet benyújtani. Papír alapú ügyintézés esetén a védjegybejelentési kérelmeket az erre a célra rendszeresített formanyomtatványon is elő lehet terjeszteni.